• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

4

آمادگی شهرداری تهران برای پشتیبانی از زنجیره اصلاحی زندانیان

  • کد خبر : 13289
  • 15 آبان 1400 - 9:27
آمادگی شهرداری تهران برای پشتیبانی از زنجیره اصلاحی زندانیان

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رئیس سازمان زندان‌ها در نشست با شهردار تهران گفت: یکی از محوری‌ترین فعالیت سازمان در حوزه حمایت از خانواده زندانیان است تا جایی هم که قانون به ما اجازه داده است از حضور انجمن‌ها و ظرفیت‌های مردمی استفاده خواهیم کرد بنابراین ظرفیت شهرداری برای ارتقاء خدمات و نیل به […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

رئیس سازمان زندان‌ها در نشست با شهردار تهران گفت: یکی از محوری‌ترین فعالیت سازمان در حوزه حمایت از خانواده زندانیان است تا جایی هم که قانون به ما اجازه داده است از حضور انجمن‌ها و ظرفیت‌های مردمی استفاده خواهیم کرد بنابراین ظرفیت شهرداری برای ارتقاء خدمات و نیل به این هدف لازم است.

به گزارش ایسنا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و علیرضا زاکانی شهردار تهران با محوریت پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی زندان و حمایت از خانواده مددجویان ساکن در زندان‌های کشور با یکدیگر دیدار کردند.

*پشتیبانی از خانواده زندانیان یکی از مسئولیت‌های اجتماعی ما است

در این نشست زاکانی با تأکید بر توجه شهرداری به حقوق شهروندان گفت: نگاه ما از ظاهر شهر به هویت شهر و حقوق انسان‌هاست. باید مسئولیت خود را بپذیریم که یکی از مسئولیت‌های ما مسئولیت اجتماعی خواهد بود؛ همانا شهرداری در ایفای این مسئولیت خود را متولی می‌داند و در این ماجرا، پشتیبانی از خانواده زندانیان نیز یکی از وظایف ماست.

وی ادامه داد: در شهرداری تهران، شهروندان را همچون والدین و فرزندان خود خواهیم دانست و آماده‌ایم با تدوین نقشه راه مشترک، به انجام وظایف محوله اقدام کنیم. 

همچنین حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در این دیدار با اشاره به دغدغه‌های مشترک این دو نهاد گفت: بنابر گفته شهید همت که گفته اند “همه ما درقبال تمام کسانی که راه کج می‌روند مسئولیم” برای اجرای چنین هدفی، ظرفیت حوزه‎های مردمی قابل توجه‌اند. معتقدیم زمینه‌های همکاری بین سازمانی فراهم است.

*از حضور انجمن‌ها و ظرفیت‌های مردمی مثل شهرداری استفاده می‌کنیم

وی افزود: در حوزه امور اصلاحی و تربیتی زندان و در راستای دستور امامین انقلاب، صرفا محصور به نگهبانی و نگهداری نیستیم بلکه حوزه اشتغال یکی از مهمترین بسترهای همکاری ما می‌تواند قرار گیرد. 

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان ساخت: استفاده از زندانیان در حوزه‌های خدمات شهری یا ورود خانواده‌های زندانیان در فرآیند برخی تولیدات و مشاغل و غیره می‌تواند محور کار قرار گیرد. به هر ترتیب لازم است فرصت و زمینه‌ای درست شود تا از زندانیان در این حوزه‌ها استفاده شود.

*با ورود شهرداری بهتر می‌توان زنجیره توانمندی و اصلاحی زندانیان را تکمیل کرد

حاج‌محمدی با دعوت از شهردار تهران برای بازدید از زندان‌های تهران گفت: حتی ورود نخبگان زن کشورمان در ارتباط با زندانیان زن می‌تواند توفیقات موثری داشته باشد. قطعا سازمان زندان‌ها با ورود شهرداری قادر است زنجیره توانمندسازی و اصلاحی زندانیان و اقشار آسیب‌پذیر را تکمیل کند.

وی همچنین تأکید کرد: دوری راه زندان زنان از شهر یکی از آسیب‎های اجتماعی است که شهرداری می‌تواند با ورود برای حل این مشکل مساعدت نماید.

 رئیس سازمان زندان‌ها در عین حال درخواست کرد؛ کارگروهی بین شهرداری و سازمان تشکیل شود و در آن موضوعات همکاری مشترک و تمرکز بر رفع دغدغه‌های مدیریتی رصد شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=13289
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها