• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

اهتمام دستگاه قضایی اراک بر کادرسازی و ترویج روحیه انقلابی

  • کد خبر : 7863
  • 29 مهر 1400 - 6:00
اهتمام دستگاه قضایی اراک بر کادرسازی و ترویج روحیه انقلابی

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست خبرگزاری میزان – حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جریان سفر یک روزه به شهرستان خمین در نشست با قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک ربیع الاول اظهار داشت: دادگستری خمین بر مبنای سیره عملی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جریان سفر یک روزه به شهرستان خمین در نشست با قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک ربیع الاول اظهار داشت: دادگستری خمین بر مبنای سیره عملی حضرت امام خمینی (ره) باید بیش از هر جای دیگر در نظام جمهوری اسلامی خدمت رسانی کند و جا دارد که از همه زحمات و تلاش‌های قضات و کارکنان شریف این دادگستری تقدیر و تشکر نمایم.

وی افزود: بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضاییه بر موضوع کادر پروری، کادرسازی، جوانگرایی و ترویج روحیه انقلابی و جهادی در نهاد‌ها و ادارات، یک سیره مستمری در دادگستری استان مرکزی ایجاد و سعی شد در عزل و نصب نیز بر همین مبنا که محور مهم بیانیه گام دوم اعتماد به جوانان نخبه و شایسته است، از جوانان شایسته، برومند و فعال در دادگستری استفاده شود و به این جوانان بها و موقعیت داده شده است تا رشد کنند، آینده روشنی را برای دادگستری به ارمغان آورند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: البته توانمندی‌ها متفاوت است،یکی در حوزه مدیریت توانمندی دارد دیگری در حوزه نظارت، فردی در قضا و قضاوت، مهم این است که در نهایت یک فضای مثبت و متعادل همراه با فکر و اندیشه به وجود آید تا افراد شایسته بتوانند در یک محیط مناسب رشد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تاکید کرد: با این حال تقویت حوزه‌های نظارتی همواره مدنظر دادگستری استان مرکزی است چرا که معتقدیم همکاران قضایی و اداری ما به لحاظ وظایف خطیری که بر عهده دارند مهمترین سرمایه‌های ما هستند که باید بخوبی محافظت شوند.

 

وی گفت:توسعه نظارت‌ها و حفاظت‌ها برای نگاه داشتن گنجینه ارزشمند منابع انسانی دادگستری استان مرکزی است و مراجع نظارتی ما باید با تمام وجود از سرمایه‌های انسانی دستگاه قضا مراقبت کنند البته اگر در جایی با خطا و جرمی برخورد کردیم که حیثیت دستگاه قضا را در معرض خطر قرار داد، باید برخورد قاطع و محکم داشته باشیم.

رئیس دستگاه قضا استان مرکزی ادامه داد: با تلاش‌های همکاران ما در سال ۱۳۹۹ موفقیتی درخشان برای دادگستری استان مرکزی به دست آمد و شاهد این بودیم که در هیچ یک از ادارات استان مرکزی این مقدار تلاش جهادی و انقلابی نشده است. در حوزه دادرسی الکترونیک از انتهای جدول رتبه‌های استان‌های کشور به جایگاه صدر جدول ارتقاء یافتیم و در مرداد ماه به رتبه اول کشور دست پیدا کردیم. ما همواره معتقدیم که برای خدمت‌رسانی به مردم و تلاش در جهت رضایتمندی آن‌ها نباید هیچ سقفی برای فعالیت خود قائل باشیم و همواره به دنبال رشد و ارتقا عملکرد خود باشیم تا بتوانیم این پیشرفت‌ها را حفظ کنیم و توسعه دهیم.

وی افزود: در بحث ابلاغ‌های الکترونیک به بالای ۹۹ درصد ابلاغ الکترونیک در دادسرای مرکز استان رسیدیم که این نشان می‌دهد کار جهادی و انقلابی در دادگستری استان مرکزی انجام شده است. در بحث دادرسی الکترونیک از عملکرد ۸ درصدی به ۷۵ درصد رشد داشتیم و امروز مشاهده می‌کنیم که زندانی نیازی به اعزام به دادگاه ندارد و اشخاص حقیقی هم می‌توانند از راه دور از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند. هوشمند سازی‌ها در قوه قضائیه به منظور اجرای بهتر عدالت و کسب رضایتمندی مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات مردم و زندانیان همواره باید مد نظر قضات و کارکنان قرار گیرد چرا که ما وقتی می‌بینیم ریاست قوه قضاییه خود به زندان‌ها مراجعه می‌کند و درخواست‌های یک شخص عضو گروه تروریستی داعش را بررسی و دستور صادر می‌کند ،ما باید این رفتار‌ها را الگوی خود قرار دهیم و سیره خدمت به مردم که سیره‌ی امام راحل است را مبنای عمل خویش نماییم.

وی افزود: همکاران ما زیر حجم بالای پرونده‌های وارده به دادگستری‌ها فرسوده می‌شوند که در این خصوص می‌توان با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، کانون‌های تولید پرونده شناسایی و با بررسی و پژوهش در این زمینه با استفاده از ظرفیت کارشناسان، نخبگان، اساتید و صاحب قلمان، این کانون‌های تولید را منفعل و وارده پرونده را کاهش دهیم و اگر بتوانیم ۵ درصد هم ورودی‌ها را کاهش دهیم یک عمل موفقیت‌آمیز به حساب می‌آید.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان خطاب به معاون مالی پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان مرکزی از وی خواست در خصوص ساخت ساختمان جدید برای دادگستری شهرستان خمین اقدامات لازم صورت گیرد تا همکاران خودمان ومردم شریف شهر زادگاه حضرت امام خمینی (ره) در این شهرستان که شایسته بهترین خدمات هستند در یک مکان مناسب تکریم شوند.

 

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7863
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها