• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

مرتضوی مقدم: مهمترین مزیت شوراهای حل اختلاف مصالحه و سازش است

  • کد خبر : 16162
  • 22 آبان 1400 - 14:55
مرتضوی مقدم: مهمترین مزیت شوراهای حل اختلاف مصالحه و سازش است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رئیس دیوان عالی کشور گفت: اصل و بنای کار شوراهای حل اختلاف مصالحه است و اگر به نتیجه برسد موجب مرضی خداوند است. به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور صبح امروز از […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

رئیس دیوان عالی کشور گفت: اصل و بنای کار شوراهای حل اختلاف مصالحه است و اگر به نتیجه برسد موجب مرضی خداوند است.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور صبح امروز از مجتمع‌های ۱۲ و ۱۳ شورای حل اختلاف تهران بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) و امام کاظم (ع) اظهار داشت : اصلاح ذات البین و صلح بین مردم از عامه نمازها و روزه های مستحبی افضل است و خوشا به حال کسانی که بین مردم صلح برقرار می کنند.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر ۳ مزیت شوراهای حل اختلاف ادامه داد: شوراهای حل اختلاف تابع تشریفات آیین دادرسی نیستند، این موضوع در سرعت کار تأثیر گذار است و از اطاله دادرسی جلوگیری می کند.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف یک نهاد قضایی و مردمی است، در واقع شورا از نظر قضایی به حل و فصل اختلافات می پردازد و از جهتی از آنجایی که انسانهای دلسوز و مومن از خود مردم برای حل مشکلات تلاش می کنند نهادی مردمی است.

رئیس دیوان عالی کشور به مهمترین مزیت شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: کار شوراهای حل اختلاف حکم دادن نیست بلکه صلح و سازش است و اصل بر مصالحه است و اگر به نتیجه برسد مرضی خداوند است .

 مرتضوی مقدم ضمن تشکر از رئیس شوراهای حل اختلاف و همکاران قضایی در پایان گفت: کار شوراهای حل اختلاف بسیار شریف است و مورد رضایت خداوند است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صادقی رئیس شوراهای حل اختلاف نیز ضمن تشکر از پیشنهادها و راهنمایی های رئیس دیوان عالی کشور در جهت اصلاح امور، بر اهمیت نظارت دیوان بر شوراها تاکید کرد.

وی افزود: رئیس دیوان عالی کشور بر تسهیل کار مردم و احقاق حق اصرار دارند و ما نیز درصدد هستیم که در اصلاح فرایندها عمل کنیم تا تحقق آرمان‌های بلند دستگاه قضایی، احقاق حق و عدالت و رضایت مردم بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=16162
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها