• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

تسهیلات بانکی جوابگوی نیازهای مردم زلزله‌زده نیست

  • کد خبر : 4441
  • 12 مهر 1400 - 12:20

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،‌ مهدی روشنفکر در نشست علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران مجلس از زلزله سی سخت با اشاره به گزارش کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تخریب بیش از ۱۷۰۰ واحد مسکونی در زلزله سال گذشته سی سخت، اظهار کرد: ایران […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،‌ مهدی روشنفکر در نشست علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران مجلس از زلزله سی سخت با اشاره به گزارش کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تخریب بیش از ۱۷۰۰ واحد مسکونی در زلزله سال گذشته سی سخت، اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای زلزله‌خیز جهان بوده که آسیب‌های فراوانی  از این موضوع دیده است همانند زلزله بم، آذربایجان، اردبیل، شهرهای شمالی ایران و کرمانشاه.

نماینده مردم بویر احمد و دنا با بیان اینکه آسیب های فراوان روحی و مادی زلزله سی سخت برای مردم فراموش نشدنی است، گفت: مدارس، پل‌ها، ابنیه‌ها، ساختمان‌های دولتی، دیوار باغ‌ها، منازل مسکونی، حوزه گردشگری، محورهای مواصلاتی، کشاورزان و دامداران تحت آسیب شدیدی قرار گرفته‌اند و اکنون سرمای زودهنگام دنا فرا رسیده و زندگی را برای مردم این منطقه سخت کرده است.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی با توجه به وضعیت گرانی کالا به ویژه مصالح ساختمانی جوابگوی نیاز مردم نبوده و نیست و همچنین وجود ویروس منحوس کرونا و فقر حاکم بر مردم زندگی را بسیار دشوار ساخته است.

روشنفکر از همه دستگاه‌ها و دست اندرکاران درخواست کرد با توجه به شرایط سخت پیش‌روی مردم سی سخت در روند کاری مردم این منطقه تسریع کنند.

 وی در پایان تاکید کرد که تسهیلات مقرر جوابگوی زلزله زدگان نیست.

«محمدتقی نقدعلی» هم در این نشست با اشاره به گزارش کمیسیون عمران مجلس گفت: در این گزارش ۹ مورد سوءمدیریت و ترک فعل گزارش شده است که باید از آن برای آینده درس بگیریم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به وضعیت پل خواجو و سی و سه پل اصفهان دقت کنید متوجه می‌شوید با فرونشست شدید زمین به دلیل خشک شدن زاینده رود روبه رو هستید و اگر ۴۰ سال این اوضاع ادامه داشته باشد چه پاسخی در مقابل جهانیان برای از بین رفتن فرهنگ و تمدن ایران به دلیل عدم پیش بینی مسئله خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در حوزه مدیریت کرونا نیز شاهد سوءمدیریت هستیم، واکسن اجباری و انجام تست PCR مغایر قانون اساسی است متاسفانه برای انجام هر تست اجباری باید بالغ بر ۴۰۰ هزار تومان هزینه کرد چنین رویه‌ای مدیریت بحران نیست.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز گزارش زلزله سی سخت را به شما تحویل می‌دهیم اما در بحث مدیریت کرونای شما نیز انتقادهایی وجود دارد. چرا که واکسن و تست اجباری را خلاف قانون اساسی می‌دانیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تاکید کرد: باید از گزارش زلزله سی سخت درس عبرت گرفت مخصوصا در حوزه بحران آب باید بدانیم که بحرانی فراتر از خوزستان به دلیل سوءمدیریت ها در اصفهان پیش بینی می‌شود.

جلسات شورای عالی ستاد بحران کشور تشکیل شود

«علی بابایی کارنامی» هم در جریان قرائت گزارش کمیسیون عمران درخصوص زلزله سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جبران خسارات ناشی از حوادث امری ضروری است و حادثه سی‌سخت نخستین و آخرین اتفاق در این حوزه نیست.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس با بیان اینکه ساختار متناسب با اتفاقات و وقایع غیرمترقبه وغیرقابل پیش‌بینی نداریم، عنوان کرد: عدم تشکیل جلسات شورای عالی ستاد بحران کشور از سال ۹۹ تاکنون یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد ساختار و قانون برای مدیریت بحران کشور اظهار داشت: تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به صورت ساختاری حائز اهمیت است و سازمان‌های استانی مدیریت بحران نمی‌توانند به تنهایی ایفای نقش کنند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ضرورت تأمین منابع مالی برای مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع ورود کرده تا کاهش خسارات ناشی از اتفاقات غیرمترقبه و همچنین خدمات صادقانه را داشته باشیم.

به حادثه دیدگان زلزله شهرستان‌های کوهرنگ و اندیکا توجه شود

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به گزارش کمیسیون عمران درباره زلزله سی سخت گفت: در این حادثه نکته نخست عدم پرداخت حقوق کارکنان سختکوش شهرداری سی‌سخت است که حدود ۸۰ نفر هستند و در این حادثه آسیب دیده‌اند که در این گزارش به این موضوع اشاره نشده است. نکته دوم اینکه در این حادثه، بخش پادنای علیا در شهرستان سمیرم دچار خسارت و آسیب شدند و  هم اکنون توسط بنیاد مسکن در حال ساخت و ساز است و باید به این بخش هم توجه شود.

 «علیرضا ورناصری قندعلی»ادامه داد: زلزله ۵.۷ ریشتری امروز نیز در امتداد همان منطقه در رشته کوه زاگرس حد فاصل مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های کوهرنگ، اندیکا و حوزه انتخابیه بنده اتفاق افتاده است که دورترین نقاط از جهت دسترسی در مرز هر دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری است.

وی ادامه داد: این مناطق در میان رشته کوه زاگرس مناطق صعب العبور، سخت گذر و بعضاً غیرقابل عبور قرار دارد که با وسایل نقلیه امکان عبور از آنجا نیست و با امداد هوایی باید به این مناطق رسیدگی کرد. این مناطق سردسیر و پوشیده از برف هستند و برودت و سرمای هوا غیرقابل تحمل است و انتظار داریم نهادهای مسئول در این مناطق به سرعت به وضعیت مردم رسیدگی کنند.



لینک منبع

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4441
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها