• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

6

توسعه محلات ارتباط مستقیم با کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

  • کد خبر : 11085
  • 11 آبان 1400 - 15:54
توسعه محلات ارتباط مستقیم با کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی آقامحمدی با بیان اینکه توانمندسازی محلات کشور به صورت جدی از سوی دستگاه‌های مسوول چون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قدس رضوی، سازمان هلال احمر، سازمان بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شهرداری‌های کشور […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست</p>


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی آقامحمدی با بیان اینکه توانمندسازی محلات کشور به صورت جدی از سوی دستگاه‌های مسوول چون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قدس رضوی، سازمان هلال احمر، سازمان بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شهرداری‌های کشور در حال انجام است، گفت: توسعه محلات در کشور ارتباط مستقیم و معناداری با کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق در کشور دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: محلات آسیب پذیر به تجربه دیده شده که زمینه ای برای رونق اعتیاد و فروش مواد مخدر است و برای همین یکی از مکانیسم‌های در دسترس برای کاهش اعتیاد در کشور توجه به محلات و ارتقای سطح خدمات در این مناطق است.

آقامحمدی با اشاره به اینکه نیازمند یک راهبرد افق گشا در حوزه مبارزه با مواد مخدر در محلات کشور هستیم، تصریح کرد: باید ضمن توجه و کاربست روش های موجود در مبارزه با اعتیاد باید روش‌های نوین از جمله ارتقای آموزش و سطح عمومی دانش در خانواده‌های محلات به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه کارها باید بر مبنای میدانی و چهره به چهره در محلات جلو رود، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های داخلی محلات چون مساجد، شوراهای محله و سرای محلات و امنای محلات در مبارزه با اعتیاد استفاده لازم به عمل آید و مکان‌های فرهنگی و مذهبی باید به عنوان کانون اقدام در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این موضوع که مشارکت اجتماعی زمانی تحقق عینی به خود می‌گیرد که زمینه حضور داوطلبانه مردم و نهادهای مردم نهاد در سرنوشت اجتماعی کشور به سهولت انجام گیرد، گفت: باید زمینه واقعی مشارکت اجتماعی در محلات به شکل میدان دادن به خیرین، معتمدین محلی برای پیشبرد امور محلات کشور فراهم شود و البته در این حوزه اقدامات خوبی در محله‌های آسیب پذیر کشور آغاز شده که باید سرعت عمل بیشتری به خود گیرد.

وی اضافه کرد: امروز در محلات بیش از هر چیز این نیاز مطرح است که ساکنان محلی حس و هویت محلی پیدا کنند و با این حس در توسعه محلات خود مشارکت داشته باشند.

آقامحمدی، یکی از تجلی‌های مشارکت اجتماعی، تسهیل سازی در ورود و سرمایه گذاری نهادهای غیردولتی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان و تاکید کرد: داده‌های علمی در جهان نشان داده که نهاد دولت در بهترین حالت قادر به راهبری یک چهارم امور اقتصادی، فرهنگی و حتی سلامت عمومی است و در واقع ۷۵ درصد امور از اقتصاد تا سلامت دست خود مردم و نهادهای مدنی است و برای همین باید زمینه سازی مداخله گری موثر این نهادها در کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در موضوع مهم اعتیاد هم دولت به تنهایی نمی‌تواند این معضل بزرگ را مدیریت کند و حل این موضوع در گرو تعامل و هماهنگی نهادهای مردمی با دولت است.

وی گفت: آموزش مستمر همگانی در محلات و همراستایی همه نهادهای حاکمیتی و اجرایی می تواند چاره بخش این معضل در محلات باشد.

آقامحمدی، سواد و آموزش عمومی در محلات را امری جدی در توانمندسازی محلات عنوان کرد و گفت: به تجربه دیده شده که پایین بودن سواد و عدم تحصیل دانش آموزان خود زمینه ای برای گرایش به اعتیاد می‌شود و برای همین یکی از برنامه‌های جدی در محلات جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و تشویق به حضور در مدارس و کلاس های آموزشی است.

وی اضافه کرد: یکی از گروه‌های آسیب پذیر در محلات نوجوانان هستند و برای همین در محلات برنامه‌های منظم فرهنگی و ورزشی برای این طیف در نظر گرفته شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: تقویت رویدادهای فرهنگی و ورزشی در محلات که امروز با تشکیل تیم‌های فوتبال در محلات رونق گرفته است ضمن تقویت امید و اعتماد به نفس نوجوانان در محلات زمینه‌ای مناسب برای دیده شدن و رشد استعدادهای محلات است.

آقامحمدی تاکید کرد: مجموعه این تلاش‌ها با این هدف صورت می‌گیرد که محلات از زمینه فقر و آسیب‌های اجتماعی فاصله گرفته و بستری برای رشد و توسعه ساکنان باشد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=11085
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها