• امروز : جمعه - ۵ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Friday - 26 June - 2026

اخبار ویژه

ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: دستگاه قضا گام‌های مؤثری در جهت افزایش تقویت سرمایه اجتماعی برداشته است قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس

34

ما باید در عین حفظ استقلال خود، از امکانات دولت و حکومت استفاده بیشتری کنیم

  • کد خبر : 23953
  • 07 بهمن 1400 - 19:47
ما باید در عین حفظ استقلال خود، از امکانات دولت و حکومت استفاده بیشتری کنیم

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی نباید وامدار هیچ فرد و نهادی باشد، اما باید از امکانات دولت و حکومت استفاده کند. ما باید ضمن حفظ استقلال و شان خودمان، از امکانات دولت و حکومت بیشتر استفاده کنیم. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای ظهر امروز ۷ بهمن، […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی نباید وامدار هیچ فرد و نهادی باشد، اما باید از امکانات دولت و حکومت استفاده کند. ما باید ضمن حفظ استقلال و شان خودمان، از امکانات دولت و حکومت بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای ظهر امروز ۷ بهمن، در مراسم دیدار رئیس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان خراسان رضوی که در اداره کل دادگستری استان در دیدار با فعالین اقتصادی انجام شد، با اشاره به اینکه برخی عمر بابرکت دارند و برخی بی‌برکت، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در همین استان بزرگ شده‌اند و درس خوانده‌اند. برای عمر ایشان چه میزان ارزشی باید قائل شد؟ چه قدر ایشان تلاش کردند و همچنان تلاش می‌کنند؟ بسیاری همان درس‌هایی که ایشان خوانده‌اند، را خواندند و از همان امکانات استفاده کردند. در بین غیر روحانیون هم حاج قاسم را در نظر بگیرید. عده بسیاری هستند که مانند او سابقه جنگ داشتند، اما حاج قاسم نشدند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) در خصوص تاثیر نماز در با برکت شدن عمر، بیان کرد: امروز مدیریت کشور ما به دست یک شخصیت ولی فقیهی است که در  زمان فعلی از نظر فضل، حکمت، درایت و تجربه، عنایت خاص پروردگار و امام زمان بی‌نظیر است. موهبت دیگری که ما مسئولین داریم، خدمت به مردم و رفع ظلم است. این یک نعمت معنوی است که در اختیار ما قرار دارد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به‌حجم بالای کار کارکنان قوه قضائیه، گفت: این حجم از کار باعث فرسودگی کارکنان می‌شود. یکی از اولویت‌هایی که ما از روز اول داشتیم، متعادل‌سازی حجم کاری کارکنان قوه قضائیه بود. بدین منظور، یک راه‌ این است که تعداد کارکنان را افزایش دهیم که به دلیل کمبود بودجه میسر نیست.‌ اما راه دیگر این است که حجم کار را کمتر کنیم. ما باید ببینیم چه مقدار از کارها را می‌توانیم کم کنیم.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه باید از جرم‌انگاری‌های جدید جلوگیری کنیم و حتی بسیاری از جرم‌های قبلی را هم به تخلف تغییر دهیم، گفت: دستگاه قضایی نباید وامدار هیچ فرد و نهادی باشد، اما باید از امکانات دولت و حکومت استفاده کند. ما باید ضمن حفظ استقلال و شان خودمان، از امکانات دولت و حکومت بیشتر استفاده کنیم. به عنوان مثال مگر وظیفه شهردار، خدمت به شهروندان نیست؟ از شهردار دعوت کنید حجم کار قوه قضائیه را ببیند. ما از امکانات حکومت کم استفاده کردیم و می‌توان با حفظ استقلال از امکانات بیشتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به قیمت بالای مسکن در کشور، عنوان کرد: ما باید فکر کنیم ببینیم برای مسکن کارکنان قوه قضائیه چه می‌توان کرد. امروز دیگر کسی نمی‌تواند با حقوق خود خانه بخرد. بنابراین ما باید در این زمینه یک فکر عاجل بکنیم و از ظرفیت‌های حکومت استفاده کنیم.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: همچنین من از مسئولین قضایی استان درخواست دارم بررسی کند چند درصد احکام نقض می‌شود و چرا این اتفاق می‌افتد. باید این موارد کاهش یابد. به علاوه در جرایمی که نیاز به حبس  ندارند، مجازات جایگزین در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت تعیین مجازات سنگین و سپس اعطای عفو و آزادی مشروط، کار درستی نیست. اگر فردی مستحق حبس طولانی مدت نیست، حبس کمتری برای او در نظر گرفته شود. اینکه متخلفان دارای مجازات سنگین را چندین بار عفو کنیم، موجب جری شدن آنان می‌شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به مشکلات معیشتی کارکنان قوه قضائیه، اظهار کرد: علی‌رغم وجود مشکلات بودجه‌ای، تلاش می‌کنیم می‌کنیم در جهت بهبود معیشت کارکنان قوه قضائیه اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=23953
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها