• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

2

رسیدگی شعب حل اختلاف به بیش از ۲ میلیون پرونده در سطح کشور

  • کد خبر : 8756
  • 23 اکتبر 2021 - 21:00
رسیدگی شعب حل اختلاف به بیش از ۲ میلیون پرونده در سطح کشور

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در بازدید از شعب حل اختلاف قم با بیان اینکه شعب حل اختلاف کشور در شش ماهه نخست امسال به بیش از دو میلیون پرونده رسیدگی کرده اند، گفت: سال گذشته نیز شورا‌های حل اختلاف به بیش […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در بازدید از شعب حل اختلاف قم با بیان اینکه شعب حل اختلاف کشور در شش ماهه نخست امسال به بیش از دو میلیون پرونده رسیدگی کرده اند، گفت: سال گذشته نیز شورا‌های حل اختلاف به بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار پرونده رسیدگی کردند که ۳۲ درصد از این پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با اشاره به رسالت شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل مشکلات مردم گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف ۳۰ روز است که بسیار کمتر از زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب دادگاه هاست.

 

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تشریفات رسیدگی قضایی در شعب حل اختلاف کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های گوناگونی برای ارتقاء جایگاه شورای حل اختلاف برنامه ریزی شده و به زودی شاهد آغاز به‌کار این میانجی‌گران و همچنین موسسات داوری خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی گفت: داوران و میانجی‌گران زیر نظر شورای حل اختلاف فعالیت می‌کنند و مرجع قضایی می‌تواند قبل از رسیدگی، پرونده را برای فیصله یافتن به این دو نهاد ارجاع دهد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور افزود: مقام قضایی به مدت سه ماه می‌تواند برای حصول سازش میان طرفین، آن‌ها را به موسسات میانجیگری یاداوران ارجاع دهد.

وی همچنین با اشاره به بازدید میدانی از شعب شورای حل اختلاف بر ضرورت این گونه بازدید‌ها تاکید کرد و گفت: در بازدید‌های میدانی از شعب، مشارکت مردم و همچنین کارکنان شعب به خوبی احصاء می‌شود و می‌توان برای این مسائل بهتر چاره‌جویی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی دادرسی الکترونیک را یکی از الزامات شورا‌های حل اختلاف عنوان کرد و گفت: با ایجاد دادرسی الکترونیک افرادی که امکان یا توان حضور فیزیکی در شعب حل اختلاف را ندارند، می‌توانند به صورت مجازی در این جلسات شرکت کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم هرچه سریع‌تر روند رسیدگی به پرونده‌ها در شعبه حل اختلاف به صورت مجازی اجرا شود.

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8756
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها