• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

3

تخریب بنای غیرقانونی پس از چهار سال در شرق تهران/ قیمت چه محصولاتی در میادین میوه و تره بار کاهش یافت

  • کد خبر : 28026
  • 04 مرداد 1401 - 22:26
تخریب بنای غیرقانونی پس از چهار سال در شرق تهران/ قیمت چه محصولاتی در میادین میوه و تره بار کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ایرنا، شهردار منطقه هشت تهران از اجرای حکم ماده صد پس از چهار سال در محله تهرانپارس اجرا شد. فاطمه تنهایی با اعلام خبرتخریب بنای غیرقانونی با حکم دستگاه قضا و عوامل اجرایی شهرداری گفت: اجرای حکم تخریب در بخش تجاری این مجتمع […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست</p>

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ایرنا، شهردار منطقه هشت تهران از اجرای حکم ماده صد پس از چهار سال در محله تهرانپارس اجرا شد.

فاطمه تنهایی با اعلام خبرتخریب بنای غیرقانونی با حکم دستگاه قضا و عوامل اجرایی شهرداری گفت: اجرای حکم تخریب در بخش تجاری این مجتمع تجاری مسکونی واقع در بزرگراه شهید سلیمانی جنب مترو تهرانپارس که در حدود چهار سال پیش و در زمان ساخت مرتکب تخلف ساختمانی شده است، روزگذشته انجام گرفت.

وی با اشاره به اعمال قانون در راستای احقاق حقوق شهروندی، افزود: با هماهنگی به عمل آمده و با حکم دادستانی شرق تهران و همکاری کلانتری ۱۴۷ گلبرگ در این واحد تجاری با متراژ حدود ۲۰۰ متر مربع  بعد از چند مرحله اخطار، اعمال قانون شد.

تنهایی تصریح کرد: در قسمت تجاری این مجتمع، نیم طبقه غیرمجاز و بالکن ساخته شده بود که طی یکسال گذشته علاوه بر جلوگیری از فعالیت غیرمجاز، با شکایت شهرداری منطقه هشت و به همت عوامل ناحیه و شهرسازی پس از چهار سال حکم تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در واحد تجاری به اجرا درآمد.

چهار پایگاه واکسیناسیون کرونا شرکت شهر سالم ویژه تزریق دز یادآور کرونا

مدیرعامل شرکت شهر سالم از فعال شدن یک پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار از سوی این شرکت ویژه واکسیناسیون دز یادآور کرونا کارکنان و بازنشستگان شهرداری و خانواده‌ها خبر داد.

 امیر حاجی نورمحمدی با اعلام بسیج بخش‌های مختلف شرکت شهر سالم برای تزریق دزهای یادآور کرونا به ویژه برای کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران گفت: از هفته گذشته یک پایگاه واکسیناسیون ثابت در درمانگاه منطقه ۱۰ و سه پایگاه سیار مشغول واکسیناسیون کارکنان شهرداری هستند و تاکنون بالغ بر ۲ هزار دز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه پایگاه‌های ما آماده تزریق واکسن به کلیه شهروندان پایتخت هستند، ادامه داد: هم‌اکنون واحدهای سیار واکسیناسیون در میادین میوه و تره‌بار تهران مستقر هستند و آماده تزریق واکسن کرونا به کارکنان و شهروندان هستند.

 حاجی نورمحمدی با اشاره به اینکه گسیل تیم‌های سیار واکسیناسیون به سازمان آتش نشانی و شهرداری برخی مناطق نیز در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: برنامه تیم‌های سیار ما بر اساس درخواست‌های واصله تنظیم می‌شود و اگر تقاضاها افزایش پیدا کند آمادگی داریم که تیم‌های سیار شرکت شهر سالم را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: پایگاه ثابت واکسیناسیون شرکت شهر سالم نیز با عنوان «پایگاه واکسیناسیون بعثت» در درمانگاه منطقه ۱۰ واقع در خیابان قزوین استقرار دارد و از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در حال ارائه خدمت است.

تخریب بنای غیرقانونی پس از چهار سال در شرق تهران/ قیمت چه محصولاتی در میادین میوه و تره بار کاهش یافت

رقابت ۴۳۰ سالمند پهنه شرق در مسابقات نشاط سالمندی به میزبانی منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ اعلام کرد: سومین دوره نیمه نهایی مسابقات نشاط سالمندی با شرکت  ۵۳ تیم از پهنه شرق تهران به میزبانی شهرداری منطقه۱۳ در بوستان پیروزی برگزار شد.

محمد هادی علی‌احمدی، با اشاره به میزبانی منطقه۱۳ در سومین دوره نیمه نهایی مسابقات نشاط سالمندی گفت: در این دوره از مسابقات حدود ۴۳۰ سالمند ساکن مناطق ۴، ۸، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ در قالب پنج بازی با یکدیگر به رقابت پرداختند که نفرات برتر به مراحل نهایی راه یافتند.  

وی افزود: این دوره از مسابقات که  با هدف ایجاد حال خوب سالمندی، تقویت روحیه  نشاط و شادابی و کاهش انزوای اجتماعی با هماهنگی اداره کل سلامت شهرداری تهران در منطقه۱۳ برگزار شد، با استقبال خوبی از سوی شهروندان رو به رو شد.  

علی احمدی از نقاط قوت این دوره از مسابقات در منطقه ۱۳ را تزریق دوز یادآور واکسن به سالمندان با مشارکت مرکز بهداشت شرق تهران دانست و افزود : از آنجایی که پس از گذشت چند ماه از تزریق واکسن نوبت سوم کرونا، ایمنی واکسن کاهش می‌یابد، افراد پرخطر باید دوز نوبت چهارم یا یادآور را دریافت کنند که با هماهنگی اداره سلامت منطقه  این اقدام انجام شد.

شهردار منطقه  ۱۳ادامه داد : از دیگر بخش های دوره نیمه نهایی مسابقات نشاط سالمندی،   تئاتر شورایی بود که سالمندان در کنار نوه های خود در ذیل عناوینی مانند توانمندی های سالمندان،   درک سالمندی، سبک زندگی سالم و عاقلانه به گفت و شنود پرداختند.

علی احمدی یادآور شد: بخشی از مسابقه نیز  به اجرای حرکات ورزشی زورخانه ای اختصاص داشت تا گامی برای ترویج فرهنگ پهلوانی باشد.

کاهش قیمت انواع محصولات میوه و تره‌بار در میادین شهرداری + نرخنامه

 سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ با هدف حمایت از خانوار، طبق آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین میوه و بار شهرداری تهران قیمت بسیاری از محصولات همانند گذشته با کاهش قیمت در مراکز عرضه می‌شوند.

بر اساس نرخنامه امروز چهار مردادماه سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران هر کیلو گرم بامیه ۳۱ هزار تومان، پیاز زرد هشت هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز سفید صدفی ۹ هزار و ۸۰۰ تومان، سیب زمینی نو ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان، فلفل دلمه سبز ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل ریز ۲۱ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی هشت هزار و ۵۰۰ تومان، کدو مسمایی هفت هزار ۹۰۰ تومان، کلم قرمز ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا سبز قیطونی ۱۴ هزار تومان، لیمو ترش ۱۹ هزار تومان و لیمو ترش سنگی ۱۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت میوه در میادین و بازارهای سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به شرح ذیل است:

انگور رطبی کیلویی ۲۱ هزار تومان، انگور عسگری کیلویی ۲۳ هزار تومان، انگور یاقوتی کیلویی ۲۵ هزار تومان، جانا کیلویی ۹ هزار و ۵۰۰ تومان، خربزه بذر مشهدی کیلویی ۹ هزار و ۵۰۰ تومان، خربزه بذر گرمساری کیلویی ۹ هزار و ۵۰۰ تومان

زردآلو فله‌ای کیلویی ۳۲ هزار تومان، شلیل و شبرنگ کیلویی ۲۹ هزار تومان، انواع طالبی کیلویی ۹ هزار و ۳۰۰ تومان، گرمک کیلویی ۱۱ هزار تومان، انواع هندوانه زیر چهار کیلوگرم کیلویی سه هزار تومان و هندوانه بالای چهار کیلوگرم کیلویی چهار هزار و ۵۰۰ تومان.

تخریب بنای غیرقانونی پس از چهار سال در شرق تهران/ قیمت چه محصولاتی در میادین میوه و تره بار کاهش یافت

لایروبی و پاکسازی نزدیک به ۵ هزار متر طول کانال و انهار جنوب شهر

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ از لایروبی و پاکسازی بیش از چهار هزارو ۷۰۰ متر طول از انهار، کانال ها و حوضچه های رسوب گیر این منطقه  طی یک ماه اخیر با هدف ارتقای نگهداشت شهر، پاکیزگی و نظافت معابر خبر داد.

علیرضا جعفری در خصوص این خبر گفت: در همین راستا تیم های ویژه به صورت روزانه تمامی شبکه‌های اصلی و فرعی جمع آوری آب های سطحی، کانال ها، انهار روباز و روبسته و ۵۸ متر مکعب حوضچه های زباله گیر  را با رعایت مسائل زیست محیطی پاکسازی و لایروبی می کنند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۵ هزار متر طول کانال در این محدوده افزود: به همین منظور طی ماه اخیر نسبت به لایروبی سنتی کانال های شقایق، کاظمی، میثاق، دانشگاه(زیر گذر تندگویان)، سعادتی، پل شکوفه، آزادگان، میدان ثارالله، و لایروبی مکانیزه حوضچه های لقمان، نسیم، صمدی، کاوه، ماهان، رحمان و عیسی بیگلو با حضور ۱۵ کارگر با تجهیزات  ایمنی انجام شده است.

این مسئول ضمن درخواست از شهروندان به رعایت نظافت در معابر و پیشگیری از رها کردن زباله در انهار که باعث ایجاد مانع در جریان آب خواهد شد بیان کرد: حجم عملیات لایروبی روزانه اکیپ لایروبی اداره مسیل ها و قنوات معاونت خدمات شهری و محیط زیست به طور میانگین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر طول است. ضمن اینکه پایش و بازرسی از کانال های منطقه در پایان هر فصل انجام می گیرد.

 برگزاری ایستگاه نشاط و رویش در بوستان های منطقه ۲

سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه دو از برنامه ریزی و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری جهت غنی سازی اوقات فراغت باشعار نشاط و رویش برای شهروندان منطقه دو درفصل تابستان خبر داد.

اکرم رجای در تشریح  برنامه های غنی سازی اوقات فراغت  گفت: همزمان با فصل تابستان و فراغت بیشتر شهروندان دراین فصل؛ ویژه برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی، مذهبی-آیینی متناسب با همه گروه سنی از  شهروندان  و خانواده ها در دستور کار مدیریت شهری این منطقه قرار گرفته است.
وی از برپایی برگزاری ایستگاه نشاط و رویش در بوستان های منطقه خبردادو گفت: اجرای رویدادهای فرهنگی با برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی، آموزشی همچون  مسابقات حفظ و قرائت قرآن، مسابقات کتاب خوانی، آشپزی ویژه بانوان پیش بینی شده است.
یه گفته رجای برنامه هایی در قاب بازی و تفریحات رایانه ای با رویکرد خانواده و جوانان، اجرا می شود.

رجایی فزود:، ویژه برنامه های گردشگری با موضوع تهران گردی و تورهای یکروزه  باهدف آشنایی شهروندان منطقه از جاذبه های فرهنگی، تاریخی وتفریحی، از دیگر برنامه های مهم ایام تابستان است.

وی اظهار داشت: این برنامه ها  با رعایت الزامات بهداشتی و با بهره گیری از ظرفیت هاب محلات با هدف الگوسازی نشاط اجتماعی، تفریحات سالم و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان بارویکرد خانواده محوری، محله گرایی و مشارکت محوری تدارک دیده شده است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=28026
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها